SuperChoice עורכת סיורים אישיים ליחידים ומשפחות לפי הזמנה מראש.
המטרה של הסיור היא להתאים לכל אחד את סל הקניות שמתאים לו לפי האבחנות הרפואיות שלו כגון: סוכרת, יתר לחץ דם, צליאק או אפילו צמחונות וטבעונות. הסל ייבחר בשילוב עם הצרכן ובהתאם לסדר יומו ולהעדפותיו האישיות.
סיור כזה לדוגמא ערכנו עם משפחת עבדה. משפחת עבדה מונה 4 נפשות ולה שני ילדים בגילאי 9 ו7.
לפני הסיור ביקשנו ממשפחת עבדה חשבונית קנייה שלהם לדוגמא. את חשבונית הקנייה ניתחנו ופילחנו את הקנייה של משפחת עבדה לפי 7 קבוצות מזון: מוצרי חלב וביצים, אוכל מעובד, ממתקים חטיפים ושתייה ממותקת, ממרחים כגון חומוס וטחינה, קבוצת הדגנים, ירקות ופירות וקבוצת הבשר, דגים וקטניות. סך חשבונית הקנייה השבועית של משפחת עבדה טרם הסיור עם הדיאטנית היה 544 ₪. מתוך סכום זה, 20% מההוצאה היה על אוכל מעובד כגון בשרים ושניצלים מוכנים לאכילה, 15% ממחיר הקנייה היה על מתוקים חטיפים, ורק 10 % מהקנייה היה על ירקות ופירות.
לפי פילוח זה וגם לפי שיחה עמם טרם הקנייה המשותפת היה ברור שהצריכה שלהם עשירה באוכל מוכן וגם בחטיפים. משיחה עם האב, הוא היה נוהג לאכול בממוצע כשקית חטיף מלוח אחת ביום לפחות. יש לציין שלאם עודף משקל ולאב יתר לחץ דם. שניהם לא מבצעים פעילות גופנית קבועה ועובדים עבודה יושבנית. הילדים במשקל תקין.
ערכנו את הסיור עם בני הזוג עבדה שלזכותם יאמר שהיו פתוחים לשינויים תזונתיים. מטרת הקניה המשותפת לא היתה לשנות ללהם לחלוטין את סל הקניות , ואת הרגלי האכילה, אלא לעשות שינויים קטנים ומעשיים למען תזונה נכונה יותר.
שינויים לדוגמא שנעשו בסל הקניות הם החלפת הלחם האחיד ללחם מחיטה מלאה שמרקמו דומה לזה של הלחם האחיד, החלפץ החטיפים בנשנושים כגון קרקרים מחיטה מלאה או פופקורן טיבעי והחלפת כל הבשר המעובד בבשרים מוכנים שמכילים תבלינים בלבד. את דגני הבוקר המתוקים החלפנו בדגני תירס סטנדרטיים, ובמקום עוגיות למינהן הדיאטנית המליצה על חבילת עוגיות קטנות עטופות בנפרד על מנת לאפשר שליטה טובה יותר על הכמות הנאכלת. הסיור עם הדיאטנית חשף את משפחת עבדה למזונות מומלצים אחרים שלא ניסו עד כה וכמו כן הבטיח התחלה של שינוי תזונתי.
האם, מירב עבדה, מציינת : בין הארוחות הילדים מנשנשים קצת קרקרים מחיטה מלאה עם גבינה ולא את החטיפים שאכלו קודם ".
סך הקנייה לאחר הייעוץ התזונתי לא יצאה שונה בהרבה מלפני היעוץ אבל הרכבה השתנה מאד וירדה ל 513 ₪. ההוצאה על אוכל מעובד ירד מ 20% ל 5%, ההוצאה על מתוקים וחטיפים ירדה ל 10% וגם הרכבם התשפר והכיל חטיפים עם כמות מלח ושומן פחותה. כמו כן ההוצאה על פירות וירקות גדלה מ 10% ל 14%.
לסיכום, אם סיור קטן עם משפחה אחת גרם לשינוי הצריכה של 4 נפשות. חשבו איך דיאטנית שנמצאת קבוע בסניף של רשת מזון יכולה להשפיע!
במסגרת הסיור פגשנו במקרה גם את השכנים של משפחת עבדה. היה מעניין להשוות בין שתי העגלות: בעוד העגלה של משפחת עבדה נראית ירוקה ובריאה העגלה של השכנה נראית צבעונית ואדומה. היא מכילה שתייה מתוקה, חטיפים, נקניקיות ובולט לראות את ההבדל בין שתי העגלות ( השכנה התביישה להצטלם אבל טענה שגם היא חייבת סיור כזה ושבמקרה שלה, מורה בישראל, הסנדלר הולך יחף..)